W pierwszym tygodniu listopada areną zmagań przedostatniej rundy wirtualnego WRC 2016 były walijskie szutry. Pogoda „dopisała” w iście brytyjskim stylu i na większości prób padał deszcz zamieniając miejscami trasę w błotną łaźnię.

Od startu zmagań bardzo mocne tempo narzucił Adrian Klimas, który po serii zwycięstw włączył się do walki o wicemistrzostwo. Niestety, każda passa ma swój koniec. Szczęście zawodnika Killaz’a zakończyło się na 14. próbie, gdzie chwila dekoncentracji doprowadziła do kuriozalnego rozbicia Hyundaia WRC. Miejsce na fotelu lidera zajął Adam Kocik, który na 8 prób przed metą dysponował blisko 1,5 minutową przewagą nad Adrianem Sadowskim, który w przeciwieństwie do rywali nie jechał autem najwyższej kategorii. Co więcej, samochód zawodnika RRT nie należał nawet do klasy R5! Był to bowiem wiekowy Peugeot 207 S2000. Kombinacja nietypowych warunków, gdzie moc auta nie miała aż tak wielkiego znaczenia oraz nieprawdopodobnie skutecznej jazdy doprowadziła do sensacyjnych rozstrzygnięć w końcówce. Na ostatniej pętli swojego DSa WRC uszkodził bowiem Adam i choć utrzymywał się na prowadzeniu w rajdzie po 2 międzyczasach ostatniego oesu, to w samej końcówce PowerStage stracił czas do głównego rywala i oddał zwycięstwo Adrianowi Sadowskiemu, którego przewaga wyniosła 1,19 sekundy! W cieniu rywalizacji o zwycięstwo najniższy stopień podium zajął Martin Lopez.

Tezę o charakterystyce rajdu pasującej autom S2000 potwierdzają wyniki w klasie WRC2, gdzie za oczywiście najszybszym Adrianem Sadowskim drugie miejsce zajął Sergiej Bokov prowadzący Forda Fiestę S2000. Najszybsze auto R5 (prowadzone przez Tomasza Jarkę) było dopiero 3. W trudnych warunkach nie poradzili sobie pretendenci do tytułu; Juan Marzoa oraz Kamil Żurawlew. Takie rozstrzygnięcie oznacza, że kierowca z Polski stracił matematyczne szanse na zdobycie tytułu.

WRC13-Wales-Rally-02Po tym jak czołowi klasy PWRC po zapewnieniu sobie tytułów przesiedli się do szybszych aut w klasie aut N4 zabrakło nieco dramaturgii. Bezapelacyjny tryumf z wielką przewagą odniósł Daniel Frajda, wyprzedzając debiutującego w Lancerze Mateusza Magdziarza oraz AndrzejaWRC.

Dawid Perużyński, startujący w klasie WRC3 pokazał w jaki sposób powinno się przypieczętowywać zdobycie tytułu. Kierowca Corsy S1600 ma piorunująca końcówkę sezonu i w na walijskich szutrach już 3. raz z rzędu był absolutnie poza jakimkolwiek zasięgiem konkurentów. 2. miejsce w 13. rundzie sezonu zajął Rafał Chłopek. Trzeci był zaś ciągle walczący o wicemistrzostwo Voron.

Ostatnią klasą w której nie znamy mistrza świata jest JWRC. Co więcej, walka ciągle nie traci na temperaturze i różnica między czołową dwójką przed Rajdem Australii spadła do zaledwie 3 punktów. Jest to konsekwencją zwycięstwa Marcina Zmysłowskiego w Rajdzie Wielkiej Brytanii oraz drugiego miejsca lidera tabeli punktowej, Jana Kandlera. Kierowca z Czech nie był w stanie zagrozić polskiemu rywalowi tracąc do niego blisko 1,5 minuty. Podium w rajdzie uzupełnił Piotr Juszczyk. Co więcej, wyprzedził on Wojciecha Stuchlika komplikując mu tym samym jego sytuację w mistrzostwach. Kierowca WSP przed wielkim finałem na australijskich szutrach traci do 1. miejsce aż 21 punktów.

W klasyfikacji zespołowej Rookie Rally Team otarł się o zgarnięcie maksymalnej liczby punktów. Zawodnikom RRT na przeszkodzie stanął jednak Daniel Frajda wygrywając N-kę. 2. miejsce w rajdzie zajęła ekipa AK-Sport-WRT, która mocno zbliżyła się w punktacji do ekipy Wheel Stand Pro zajmującej pozycję wicelidera. 3. w rajdzie była ekipa Killaz Motorsport, która traci jednak zbyt wiele punktów aby móc myśleć o finiszu na podium na koniec sezonu.

Wirtualny Rajd Wielkiej Brytanii 2016 zostanie zapamiętany jako ten w którym Dawid pokonał Goliata. Na walijskich szutrach poznaliśmy także kolejnych czempionów naszych mistrzostw. Gorące gratulacje dla Dawida i Juana! Przed nami jeszcze tylko jedno spotkanie, Rajd Australii, gdzie oczy wszystkich będą zwrócone przede wszystkim na rywalizację w klasie Juniorów. Do zobaczenia na oesach!

Wyniki Rajdu Wielkiej Brytanii

RichardBurnsRally_SSE_2016_11_08_19_31_45_139
rbr_157
rbr_0222

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź